- monte

Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne:

Gimnazjum
DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH W GIMNAZJUM ORAZ W KLASIE VII SKOŁY POSTAWOWEJ
W dniu 11 grudnia 2017 roku obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Języków Obcych. Tegoroczne obchody odbyły się pod hasłem „Cuda świata“. Uczniowie klasy VII szkoły podstawowej oraz II i III gimnazjum przedstawiali swoje prezentacje w formie multimedialnej. 
Opowiedzieli o piramidach w Gizie , cudach w Japonii, Manhattanie, rzymskim Koloseum, świątyni Angkor Wat w Kambodży, 
czerwonej plaży w Chinach, Jerozolimie, Łuku Triumfalnym, Hollywood, i wielu innych ciekawych miejscach na świecie. 
Godziny poświęcone na przygotowanie prezentacji sprawiły, że efekt końcowy był znakomity. Uczniowie bardzo ciekawie opowiadali 
o wybranych cudach, wykazali się dużą wiedzą oraz swobodą wypowiedzi. 
Dyplomy za najciekawsze prezentacje otrzymali następujący uczniowie:
  • Amelia Pawlak i Zofia Janowicz z klasy II
  • Michał Fabjańczyk i Piotr Nowakowski z klasy II
  • Jagoda Nawrocka z klasy II
  • Borys Tokarczyk, Iwo Malinovic, Tomasz Pielużek z klasy III
  • Robert Glück, Mateusz Radosz i Natan Ferreira z klasy III
Gratulacje! Na stole z poczęstunkiem znalazły się, jak co roku, międzynarodowe smakołyki, takie jak francuskie croissanty, 
japońskie sushi, daktyle czy egzotyczna sałatka owocowa. W części artystycznej uczennice klasy VII: 
 Paula Nowakowska oraz Julia Woźniak zaprezentowały skecz w języku angielskim. Ostatnim punktem programu był quiz związany 
z prezentacjami. Zwyciężyła reprezentacja klasy II w składzie Michał Fabjańczyk, Piotr Nowakowski oraz Jagoda Nawrocka. Gratulacje!
                                                                                                                                                                                Urszula Lech

KOMÓRKI MACIERZYSTE I MYSZY HUMANIZOWANE - WYKŁADY dr GRAŻYNY HOSER
W listopadzie i grudniu gościliśmy doktor Grażynę Hoser, 
która przybliżyła gimnazjalistom i uczniom klasy 7 najnowsze badania naukowe z dziedziny biologii. 
Młodzież miała okazję wysłuchać wykładów o komórkach macierzystych i myszach humanizowanych, dowiadując 
się równocześnie, na czym polega praca naukowca. 
Dużo emocji wśród słuchaczy wzbudziły eksperymenty 
na myszach, którym wszczepia się ludzkie geny, 
by później testować na nich leki lub prowadzić badania 
nad rakiem czy wirusem HIV. Padły więc pytania 
o warunki życia zwierząt w laboratoriach. 
 Jak się okazuje, obecnie prowadzenie 
eksperymentów na zwierzętach jest obwarowane 
szeregiem przepisów prawnych mających na celu zminimalizowanie ich cierpienia. 
Dyskusję zakończyła przerwa, pozostawiając słuchaczy z wiedzą i refleksją dotyczącą etycznego aspektu badań naukowych.
                                                                                                                                                                    Magdalena Piwońska

THE BEJT - RUCHOME SZKOŁY
We wrześniu i październiku uczniowie naszego gimnazjum wzięli udział w projekcie edukacyjno-społecznym 
The Beit – ruchome szkoły. 
Jest to przedsięwzięcie międzynarodowe, które oprócz Łodzi gości w innych miastach europejskich 
(m.in. Barcelonie, Paryżu, Londynie, Marsylii).  
Organizatorem wydarzenia w naszym mieście jest Stowarzyszenie Inicjatyw Miejskich  „Topografie”.
Sama nazwa „beit”  pochodzi od hebrajskiej litery ב oznaczającej liczbę dwa i dom. 
Projekt rozpoczął się od zbudowania przez uczestników  konstrukcji będącej symboliczną 
szkołą – ławką z zadaszeniem – przestrzenią współpracy naszych uczniów z uczniami 
Gimnazjum nr 33. W ramach projektu młodzież, przemierzając ścieżki Parku Staromiejskiego, 
miała okazję poznać historię tzw. Zaginionego kwartału – okolic Starego Rynku, 
stworzyć scenariusze i nakręcić a następnie zmontować filmy inspirowane „śladami” przeszłości 
w przestrzeni miasta. Jednak to nie historia stanowiła temat filmów, lecz to, w jaki sposób łączy się 
ona z problemami współczesnego świata. Mural przedstawiający Marka Edelmana, „czerwony domek”, pomnik Mojżesza stały się dla młodzieży inspiracją, 
by zadać łodzianom pytania o prawa człowieka, tolerancję, antysemityzm czy kwestię uchodźców. 7 listopada 2017r.w Centrum Dialogu odbyła się gala, 
w czasie której wyróżniono najciekawsze filmy realizowane w ramach projektu „The Beit. Ruchome szkoły”.
Jest nam niezmiernie miło poinformować, że za najlepszy jury uznało film:
Marii Modro i Jagody Nawrockiej
o „ czerwonym domku” i  prawach człowieka
Wyróżniono również filmy:
Łukasza Glücka i Michała Fabjańczyka
Zuzanny Wierchowiec 
Wszystkie filmy będzie można już wkrótce obejrzeć na stronie:  https://www.facebook.com/beitprojectlodz/
                                                                                                                                Gratulujemy!     
                                                                                                                                      Magdalena Piwońska,    
                                                                                                                                Tamara Sass 
 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego