- monte

Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne:

Gimnazjum kl. III
ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO W GIMNAZJUM I 7 KLASIE
21 czerwca w godzinach popołudniowych zakończyliśmy rok szkolny w gimnazjum i 7 klasie szkoły podstawowej. Uroczystość uświetniła inscenizacja przedstawiająca dalsze losy Papkina i innych bohaterów „Zemsty” w wykonaniu klasy 2 gimnazjum wg autorskiego scenariusza Marii Modro i Oskara Kacprzaka, którego nie musiałby się wstydzić sam Aleksander Fredro. Po zabawnym, choć niepozbawionym elementów grozy, brawurowo zagranym spektaklu przyszła kolej na część oficjalną, w czasie której wyróżnieni zostali uczniowie osiągający sukcesy w konkursach i bardzo wysokie wyniki w nauce. Nagrodę dla najlepszego ucznia „Primus Inter Pares” otrzymał Robert Glück. Na koniec radość i duma  z osiągnięć ustąpiły miejsca wzruszeniu towarzyszącemu pożegnaniu klasy 3 gimnazjum. A później to już zaczęły się wakacje…
                                                                                                                                                            Magdalena Piwońska                                                                                                                                                                                                              
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ TEATRU
27 marca z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru uczniowie klasy 7 wystąpili przed szkolną publicznością w inscenizacji humoreski Stanisława Lema pt. „Wierny robot” oraz przedstawili skecze 
w duchu kryminalno-komicznym „Funny Crimes”. 
Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie 
                                                                                         w przygotowanie przedstawień,  
gratulujemy kreatywności i talentów aktorskich
                                                                                                           Magdalena Piwońska, Milena Jaszczyk
DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH W GIMNAZJUM ORAZ W KLASIE VII SKOŁY POSTAWOWEJ
W dniu 11 grudnia 2017 roku obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Języków Obcych. Tegoroczne obchody odbyły się pod hasłem „Cuda świata“. Uczniowie klasy VII szkoły podstawowej oraz II i III gimnazjum przedstawiali swoje prezentacje w formie multimedialnej. Opowiedzieli o piramidach w Gizie , cudach w Japonii, Manhattanie, rzymskim Koloseum, świątyni Angkor Wat w Kambodży, czerwonej plaży w Chinach, Jerozolimie, Łuku Triumfalnym, Hollywood, i wielu innych ciekawych miejscach na świecie. Godziny poświęcone na przygotowanie prezentacji sprawiły, że efekt końcowy był znakomity. Uczniowie bardzo ciekawie opowiadali o wybranych cudach, wykazali się dużą wiedzą oraz swobodą wypowiedzi. 
Dyplomy za najciekawsze prezentacje otrzymali następujący uczniowie:
  • Amelia Pawlak i Zofia Janowicz z klasy II
  • Michał Fabjańczyk i Piotr Nowakowski z klasy II
  • Jagoda Nawrocka z klasy II
  • Borys Tokarczyk, Iwo Malinovic, Tomasz Pielużek z klasy III
  • Robert Glück, Mateusz Radosz i Natan Ferreira z klasy III
Gratulacje! Na stole z poczęstunkiem znalazły się, jak co roku, międzynarodowe smakołyki, takie jak francuskie croissanty, japońskie sushi, daktyle czy egzotyczna sałatka owocowa. W części artystycznej uczennice klasy VII: Paula Nowakowska oraz Julia Woźniak zaprezentowały skecz w języku angielskim. Ostatnim punktem programu był quiz związany z prezentacjami. Zwyciężyła reprezentacja klasy II w składzie Michał Fabjańczyk, Piotr Nowakowski oraz Jagoda Nawrocka. Gratulacje!
                                                                                                                                                                                Urszula Lech

KOMÓRKI MACIERZYSTE I MYSZY HUMANIZOWANE - WYKŁADY dr GRAŻYNY HOSER
W listopadzie i grudniu gościliśmy doktor Grażynę Hoser, która przybliżyła gimnazjalistom i uczniom klasy 7 najnowsze badania naukowe z dziedziny biologii. Młodzież miała okazję wysłuchać wykładów o komórkach macierzystych i myszach humanizowanych, dowiadując się równocześnie, na czym polega praca naukowca. Dużo emocji wśród słuchaczy wzbudziły eksperymenty na myszach, którym wszczepia się ludzkie geny, by później testować na nich leki lub prowadzić badania nad rakiem czy wirusem HIV. Padły więc pytania o warunki życia zwierząt w laboratoriach.  Jak się okazuje, obecnie prowadzenie eksperymentów na zwierzętach jest obwarowane szeregiem przepisów prawnych mających na celu zminimalizowanie ich cierpienia. Dyskusję zakończyła przerwa, pozostawiając słuchaczy z wiedzą i refleksją dotyczącą etycznego aspektu badań naukowych.
                                                                                                                                                                    Magdalena Piwońska

THE BEJT - RUCHOME SZKOŁY
We wrześniu i październiku uczniowie naszego gimnazjum wzięli udział w projekcie edukacyjno-społecznym 
The Beit – ruchome szkoły. 
Jest to przedsięwzięcie międzynarodowe, które oprócz Łodzi gości w innych miastach europejskich (m.in. Barcelonie, Paryżu, Londynie, Marsylii).  Organizatorem wydarzenia w naszym mieście jest Stowarzyszenie Inicjatyw Miejskich  „Topografie”.Sama nazwa „beit”  pochodzi od hebrajskiej litery ב oznaczającej liczbę dwa i dom. Projekt rozpoczął się od zbudowania przez uczestników  konstrukcji będącej symboliczną szkołą – ławką z zadaszeniem – przestrzenią współpracy naszych uczniów z uczniami Gimnazjum nr 33. W ramach projektu młodzież, przemierzając ścieżki Parku Staromiejskiego, miała okazję poznać historię tzw. Zaginionego kwartału – okolic Starego Rynku, stworzyć scenariusze i nakręcić a następnie zmontować filmy inspirowane „śladami” przeszłości w przestrzeni miasta. Jednak to nie historia stanowiła temat filmów, lecz to, w jaki sposób łączy się ona z problemami współczesnego świata. 
Mural przedstawiający Marka Edelmana, „czerwony domek”, pomnik Mojżesza stały się dla młodzieży inspiracją, by zadać łodzianom pytania o prawa człowieka, tolerancję, antysemityzm czy kwestię uchodźców. 7 listopada 2017r.w Centrum Dialogu odbyła się gala, w czasie której wyróżniono najciekawsze filmy realizowane w ramach projektu „The Beit. Ruchome szkoły”.
Jest nam niezmiernie miło poinformować, że za najlepszy jury uznało film: Marii Modro i Jagody Nawrockiej o „ czerwonym domku” i  prawach człowieka
Wyróżniono również filmy: Łukasza Glücka i Michała Fabjańczyka, Zuzanny Wierchowiec 
                                                                                                             Gratulujemy!       Magdalena Piwońska,     Tamara Sass 
 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego