- monte

Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne:

Szkoła Podstawowa
LEKCJA PROGRAMOWANIA DLA RODZICÓW UCZNIÓW KLASY 4
W dniu 16 kwietnia 2018 roku uczniowie klasy 4 pod kierunkiem Pani Moniki Madaj przeprowadzili lekcję programowania dla swoich rodziców. 
Wprowadzili ich umiejętnie w tajniki programu Scratch, co zaowocowało stworzeniem przez każdego rodzica pierwszego samodzielnego projektu. 
W zajęciach uczestniczyły Panie Lidia Aparta i  Anna Rostrygin, 
które są metodykami ŁCDNiKP i  Pani Dyrektor Iwona Dana.
                                                              Monika Madaj
 
eTWINNING LABEL "PROGRAMUJEMY BO LUBIMY"


Panie Monika Madaj  z uczniami klasy 4 oraz  Katarzyna Górniak 
z klasą 1 w ramach Łódzkiego Klubu Kodujących Nauczycieli 
wezmą udział w  projekcie eTwinning: „Programujemy, bo lubimy!"
We współpracy  z nauczycielami z innych łódzkich szkół podstawowych oraz Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli  wprowadzą uczniów 
w świat kodowania.
Liczymy na świetną zabawę i nawiązanie współpracy
 z innymi europejskimi szkołami.

Katarzyna Górniak
Monika Madaj
OZOBOT - CO TO TAKIEGO?
4 marca uczniowie klasy IV, VI i II gimnazjum mieli możliwość sprawdzenia swoich umiejętności programowania - praktycznie doświadczyli powiązania miedzy teorią a praktyką; używając kodu programowali urządzenie Ozobot, które działało w rzeczywistości.
Ozobot to mały, ale bardzo inteligentny robot do nauki programowania. 
Zdobywca tytułu Zabawka Roku 2016 w Polsce, a także zdobywca głównych nagród w kategorii "Best Robot" na międzynarodowych targach w USA: "Consumer Electronics Show" w 2015 r. 
oraz "International Toy Fair" w 2014 r.
Ozobot zabiera dzieci w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów i pracy grupowej. Za pomocą kolorowych kodów (na kartce papieru ) dzieci programują zadania, 
które wykonuje robot.
                                                                                                                  M. Rzadkowolska

SZKOŁY AKTYWNIE UCZESTNICZĄCE w Code Week 2017 OTRZYMAŁY POMOCE NAUKOWE FINANSOWANE PRZEZ MINISTERSTWO CYFRYZACJI.
Fragment listu dołączonego do pomocy:
"Szanowni Państwo,
Europejski Tydzień Kodowania to niezwykła inicjatywa łącząca prawdziwych pasjonatów 
programowania z całego swiata. W 2016 roku w Europejskim Tygodniu Kodowania uczestniczyło 
prawie milion osób z 50 krajów. Wspólnie z Polsce zorganizowalismy ponad 4600 wydarzeń, 
co pozwoliło nam zdobyć II miejsce w rankingu najbardziej aktywnych krajów. 
Niezależnie od rodzaju imprezy, wszystkich połączyła wspólna idea przełamywania barier kodowania. Razem udowadnialiśmy, że może to robić każdy i wszędzie, a wszystko czego potrzebujemy by zacząć swoją przygodę z programowaniem to zapał i dobre chęci.
Dziękujemy za Państwa tegoroczne zaangażowanie, pasję i wiedzę, którą chętnie dzielicie się z innymi. Znaleźliście się Państwo w tysiącu pierwszych inicjatyw, które pragniemy wyróżnić specjalnie na tę okazję przygotowaną grą karcianą Cody Roby. 
Mamy nadzieję, że pomoże w zorganizowaniu kolejnych niezwykłych spotkań z tajnikami kodowania.
Z poważaniem
Dyrektor Centrum Projektów Polska Cyfrowa
Wanda Buk"

W DNIACH 4-8 GRUDNIA W NASZEJ SZKOLE ODBYWAŁA SIĘ GODZINA KODOWANIA.

Godzina Kodowania (The Hour of Code), organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week, USA), 
jest największą inicjatywę edukacyjną w historii, adresowaną do uczniów, nauczycieli i innych osób z całego świata. 
Cieszy się również dużą popularnością w Polsce. W naszej szkole wybrane grupy uczniów pracowały na stronie code.org: Godzina Kodowania z Minecraftem lub kodując w programie Scratch. Programiści, którzy zaliczyli wszystkie etapy kursu otrzymali certyfikat.


KODUJEMY: 10 - 18 października 2017
CodeWeek 2017
to inicjatywa podstawowa, która ma na celu zaprezentowanie wszystkim użytkownikom 
umiejętności kodowania i cyfrowego czytania w zabawny i atrakcyjny sposób. 
KODUJEMY: 10 - 18 października 2017 
Żyjemy w świecie dotkniętym gwałtownymi postępami technologicznymi. 
Aby sprostać tym szybkim zmianom i zrozumieć świat wokół nas, 
musimy nie tylko rozwijać nasze zrozumienie, jak działa technologia, 
ale także rozwijać umiejętności i możliwości, 
które pomogą nam przystosować się do życia w nowej erze.
Poznawanie kodu pomaga nam zrozumieć, jak to działa, realizować pomysły 
i robić rzeczy, zarówno dla pracy, jak i dla zabawy. Co więcej pomaga nam poszerzać naszą kreatywność i współpracować 
ze wspaniałymi ludźmi: najbliższymi kolegami i koleżankami, jak i nieznanymi nam na całym świecie.
W naszej szkole będą odbywać się zajęcia z wykorzystaniem Scratcha, Baltiego oraz strony code.org.
                                                                                                                                                                  Maria Rzadkowolska
Z okazji Światowego Dnia Scratcha tworzyliśmy testy sprawdzające wiedzę z matematyki.
Linki do prac uczniów:

5 kwietnia mieliśmy możliwość pracowania w programie ScottieGo!
Scottie Go! to innowacyjna gra do nauki programowania dla najmłodszych. 
Jest połączeniem realnych, kartonowych klocków służących do pisania 
przez graczy programów oraz aplikacji, która pozwala zeskanować te programy
i przekształcić je na ruch i zachowanie Scottiego oraz poznanych 
w grze innych bohaterów. W dziesięciu modułach młodzi programiści 
rozwiązują zadania o rosnącym poziomie trudności.
                                                                  
                                                           Maria Rzadkowolska                                                              
V OGÓLNOŁÓDZKI KONKURS "KARTKA BOŻONARODZENIOWA"
W V Ogólnołódzkim Konkursie "Kartka Bożonarodzeniowa" w kategorii grafika komputerowa wyróżnienie specjalne z nagrodą zdobył 
uczeń klasy szóstej Jakub Jemioł, a wyróżnienie uczennica tej samej klasy Marta Goltz.

 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego