PROJEKTY - monte

Szukaj
Idź do spisu treści

Menu główne:

PROJEKTY

Nasza szkoła
TRAVELING ROBOT - CZYLI CIĄG DALSZY MIĘDZYNARODOWYEGO PROJEKTU e-TWINNING
   Dlaczego pamięć RAM jest jak wyścigówka Zygzak McQueen, a DYSK TWARDY 
jak większy, ale wolniejszy tir Mega Maniek? Podczas fascynującej lekcji przeprowadzonej przez pana Piotra Kusztelaka uczniowie klasy 3 zapoznali się          z budową komputera, zasadami jego działania oraz dowiedzieli  się na czym polega praca informatyka. Rozmowa na temat tego zawodu uświadomiła uczniom, jak ważna jest sumienna nauka matematyki już na etapie szkoły podstawowej. Preorientacja zawodowa od najmłodszych lat pozwala wyznaczać cele oraz podejmować wyzwania po to, by zainteresowania uczniów rozwijać w dobrym kierunku. Entuzjazm prowadzącego podczas spotkania udzielił się wszystkim uczestnikom i z pewnością pozostanie w nas na bardzo długo. 
FOTOGALERIA
MIĘDZYNARODOWE PROJEKTY REALIZOWANE NA PLATFORMIE eTWINNING
   W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła uczestniczy w dwóch międzynarodowych projektach realizowanych na platformie eTwinning: 
„In verschiedenen Sprachen”  („W różnych językach”) 
oraz „Ich kann Deutsch”  („Znam język niemiecki”).
Językiem projektów jest język niemiecki. Oba projekty realizowane są we współpracy ze szkołami z innych krajów.    
 W ramach wykonywanych zadań odbyliśmy już pierwszą międzynarodową wideokonferencję. Uczniowie klasy 6 oraz 7 SP rozmawiali z uczestnikami projektu   z Włoch, ze Słowacji oraz z Chorwacji. Uczestnicy projektu przygotowali także prezentację, w której przedstawili się i przywitali w różnych językach. Wymieniliśmy się także korespondencją ze szkołą partnerską z Ankary, stolicy Turcji. Realizowane zadania sprawiają uczniom wiele radości i satysfakcji.
                                                                                                                                           Urszula Lech
F O T O G A L E R I A
II OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA @MOZAIKA EDUKACYJNA
       Mamy przyjemność podzielić się informacją, że nasza nauczycielka, 
                           pani Katarzyna Górniak, podczas 
               II Ogólnopolskiej Konferencji @Mozaika Edukacyjna pt. 
                       „Relacje w innowacji” w dn. 8.XI.2019 roku 
prowadziła wraz z panią Dorotą Krawczyńską warsztaty montessoriańskie. Podczas tych zajęć podzieliła się swoją wiedzą oraz doświadczeniem 
w pracy w oparciu o materiał rozwojowy Montessori z innymi pedagogami. Zajęcia te cieszyły się dużym zainteresowaniem i stanowiły inspirację 
dla uczestników do sięgania po metody i pomoce Marii Montessori.
FOTOGALERIA
eTWINNING LABEL "PROGRAMUJEMY BO LUBIMY"


Panie Monika Madaj  z uczniami klasy 4 oraz  Katarzyna Górniak 
z klasą 1 w ramach Łódzkiego Klubu Kodujących Nauczycieli 
wezmą udział w projekcie eTwinning: „Programujemy, bo lubimy!"
We współpracy  z nauczycielami z innych łódzkich szkół podstawowych oraz Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli  wprowadzą uczniów 
w świat kodowania.
Liczymy na świetną zabawę i nawiązanie współpracy
 z innymi europejskimi szkołami.

Katarzyna Górniak
Monika Madaj
EUROPEJSKI TYDZIŃ KODOWANIA CODEWEEK 2019
Uczniowie naszej szkoły w dniach 8 – 15 października 2019 roku uczestniczyli w Europejskim Tygodniu Kodowania – CodeWeek 2019.
W ramach tej inicjatywy uczniowie rozwiązywali 
w aplikacji PixBlocks przygotowane w kursach problemy. Rekordziści w ciągu godziny lekcyjnej rozwiązali ponad 30 zadań przechodząc już do programowania w Pythonie. Na kole informatycznym dzieci miały możliwość wyboru pracy między  Scratchem, PixBlocksem lub kursami na stronie code.org.
FOTOGALERIA
KONKURS INFORMATYCZNY "DZIŚ UCZEŃ JUTRO PROGRAMISTA"
Prace uczniów z klasy V i VII wykonanych na III Wojewódzki Konkurs Informatyczny 
"Dziś uczeń - jutro programista" organizowany przez SP120                                                                                  
Linki do prac uczniów: 
UCZNIOWIE KLASY V ZAPOZNALI SIĘ Z ROBOTEM PHOTONEM
      5 czerwca uczniowie klasy V zapoznali się robotem Photonem. Photon to robot posiadający 4 poziomy programowania, 10 różnego rodzaju czujników (np. wrażliwy jest na głaskanie), integrację wyświetlania z projektorem lub tablica interaktywną. 
       W przejrzysty sposób uczy dzieci podstaw programowania oraz logicznego myślenia. Uczniowie z zachwytem pisali aplikacje na tablecie i sprawdzali jej działanie poprzez uruchomienie robota.                             
                                                                                                 M. Rzadkowolska
F O T O G A L E R I A
OZOBOT - CO TO TAKIEGO?
4 marca uczniowie klasy IV, VI i II gimnazjum mieli możliwość sprawdzenia swoich umiejętności programowania - praktycznie doświadczyli powiązania miedzy teorią 
a praktyką; używając kodu programowali urządzenie Ozobot, które działało 
w rzeczywistości.Ozobot to mały, ale bardzo inteligentny robot do nauki programowania. Zdobywca tytułu Zabawka Roku 2016 w Polsce, a także 
zdobywca głównych nagród w kategorii "Best Robot" na międzynarodowych 
targach w USA: "Consumer Electronics Show" w 2015 r. 
oraz "International Toy Fair" w 2014 r. Ozobot zabiera dzieci w niesamowitą przygodę rysowania, rozwiązywania problemów i pracy grupowej.  Za pomocą kolorowych kodów (na kartce papieru ) dzieci programują zadania, 
które wykonuje robot.                                                                                                                   M. Rzadkowolska
F O T O G A L E R I A
 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego